colstok

A dolgok igazából nem bonyolultak.

Az Őszinteség Napja

2016. december 14. 23:00 - egalion

Jóreggeltkívánokakedves hallgatóknak, én Derék Balázsvagyok, és ez itt a Reggeli Agymenés, hogy mindenkinek frissen, vidámaninduljona nap! Mégpedig nem is akármelyik nap: rögtönígyazelejénakkor elis mondanám, hogy ez a mai egy nagyon különleges nap, ugyanis ma van az Őszinteség Világnapja. Ezen a napon világszerte mindenütt igazatkell mondani, és ezt mi is nagyon komolyan vesszük, ezért maitta stúdióban ünnepélyesen megígérjük, mind magam, mind pedig a kedves kollégáim nevében, hogy kizárólag igazat fogunk mondani!

Kérem, nézzékelnekemhogy időnként így ösztönösen hadarok meg egyslukkramondomkia szavakat, ez egyébként, hamárugye igazmondós napunk van, nosez azérvan így, mer itt nálunk nagyon drága a műsoridő, ezért gyakorlatilag mindenki egy csík amfetaminnal indít reggelente. Ismertebbnevénugye a spuriról van szó, speed, gyors, ki hogy hívja - a lényeg, hogyhaez nemlenne, akkor önök a rádióbanilyen kialvatlan, vontatott, élőhulla műsorvezetőket hallgatnának - így, hogy gyakorlatilag aktív drogosokat hallgatnak, ezzel így senkinek semmi gondja, mert beazonosítják az egészet azzal, hogy felébredtünk és bekávéztunk és pörgősen indul a nap, de közben nekünk komoly energiát kell abba belefektetni, hogy ne félálomban csússzunk-másszunk körbe a stúdióban takonypusztulatmásnaposan egész délelőtt. Ha ugyanis ez lenne a reggeli adás, akkor a kedves hallgató azt tenné velünk, amit minden jóérzésű ember csinál az értelmetlen szar rádióműsorokkal: elkapcsol.

Namost azmegugye nemjó, ha elkapcsol, merhiszen mi, a kollégáim, a vezetőség meg a rádió egész tulajdonosi köre abból keressük a horrormennyiségű pénzt, hogy önök itt vannak, és megszeretik az adást, és ezért néha véletlenül belecsúsznak egy-egy reklámblokk­ba, amikor is teleszórjuk az önök fejét olyan információkkal meg tudatalatti preferenciákkal, amiktől az egyik termék helyett a másikat tetszenek megvenni. Ezt most hagyom leérni, kicsit gondolják végig, hogy mit fizethet ezért a reklámozó, ha közben mi ebből élünk, a stúdió ebből van összerakva, a jogdíjak ebből vannak kifizetve, és egyáltalán, mindent önök fizetnek ki, csak nem tudják, hogy pontosan mikor, mer olyankor nem szólal meg egy ilyen kis jelzés, hogy dinnng, most tetszett kifizetni a Bunder-Takács Pétert öttől-hétig a kívánságműsorban, most meg a Vadász Janit a Délutáni Csúcsban, hanem csak hazaviszik a még jobban medveillatú textilöblítőt, és boldogan mosnak-teregetnek vele, amíg meg nem halnak.

Ha már itt tartunk ugye a kívánságműsornál, arról is el kell mondanom, hogy amikor fel tetszenek hívni meg küldik a hülye számokat, hogy mi menjen, akkor nem az van, hogy mi abból választunk, hanem mivel már annyit küldenek, biztos hogy ott lesz közötte az, amit nekünk amúgy is játszani kell, mert fentről elő van írva, hogy ennek márpedig ma tizennégyszer le kell mennie. Merezmeg a másik, amiből pénz szokott lenni, hogy megmondják, hogy holnap mi lesz a sláger, maguk meg azt hiszik, hogy azt minden nap kéri valaki, és nahát, mennyire menő, hogy állandóan szól a rádióban. Kedves hallgatók, önök sajnos kibaszott egyszerűek, titokban még az is eszükbe jut, hogy milyen jó lenne híresnek lenni, mert akkor biztosan odakerülnének a rádióba csak úgy. Pedig nem, mert mint említettük, nagyon drága a műsoridő, és minden percet el lehet belőle adni, amíg van akkora marha, aki fizet érte. És az mindig van!

Bocsánat, már majdnem normális hangon kezdtem beszélni, pedig azt nem szabad. A rádiónak mindig pozitív hangulatot kell sugároznia! Ettől fognak minket hallgatni, ott van például a Maszat Kata, aki állandóan mosolyog, genetikailag így van beállítva, hogy nem tud máshogy beszélni, azért vették fel, na ő például egészen földöntúli atmoszférát csinál minden nap! Egyrészt mert a legérdektelenebb vonatkozói mellékmondatot is úgy tudja kiejteni, mintha mindenkinek folyamatosan szülinapja lenne; másrészt mert az emberek ösztönösen tudni vélik, hogy ennek a nőnek valami nagyon komoly oka van mosolyogni, és zsigerből érzik, hogy ha sokat hallgatják a rádiót, akkor ez valahogy így átjön a hangszórón, és el lehet tőle kapni. Ez kettővel viccesebb, mint amikor a Gyurkó doktor úr átküldi az energiákat a telefonon keresztül.

Az ugye megvan, amikor a hatodik telefonáló már éppen nyerne, de előbb még be kell mondania a szlogent? Na ezt azért csináljuk, mert a 90-es évek legelején valaki okosan kikutatta, hogy amikor a hallgató mond valamit, arra a többi hallgató ösztönösen jobban figyel, meg még hitelesebbnek is tartja. Most aki hallott már élő műsort, az tudja, hogy milyenek ma a betelefonálók, de a marketingest erről nem lehet meggyőzni akárhány év alatt se, hogy csókolom, azok az idők már elmúltak.

Hálistennek viszont amennyire képtelenek elfelejteni a régi tananyagot, olyan gyorsan magukévá teszik az újat, így aztán a Facebookon képesek bármilyen botrányt csinálni csak azért, mert úgy tapasztalták, hogy arra jön a legtöbb komment. Ha például kiteszünk egy cuki kis pandakölyköt, akkor nagy nehezen összejön rá hatezer lájk, százötven komment és tizennégy megosztás. Ha viszont kiteszünk egy kamu cikket, amiben kínai kutatók azt vizsgálják, milyen technológiával a legkönnyebb egy bébipandát öt egyenlő részre vágni, negyvenezer felháborodott komment és ezerhatszáz megosztás alatt meg se állunk, de leginkább alakul rá három civil szervezet meg négy tüntetés. A kedves hallgatókra bízzuk, melyik technikát szereti jobban a marketingosztály. Az E betűnél, ahol az "Etika" szót találjuk, még viharos erejű szélben sem hajlandó nekik kinyílni a lexikon.

Apropó viharos erejű szél!...  Hát nézzék, milyen szép időnk van ma is!

Merhogy sehol egy felhő az égen, kedves hallgatóink, nyilván akik Budapestről hallgatnak minket, azok szintén észlelték, szóval ma ilyen verőfényes, igazi nyári idő ígérkezik...  Azonban saaajnos ennél többet nem mondhatok, hiszen itt van a műsortervben egy olyan, hogy "időjárásjelentés", és annak bizony van egy támogatója!  Persze nem azért, mintha a rádió nem kapná amúgy is a feedet a meteorológiai szolgálattól, nem azért, mert ténylegesen támogatni kell bármit vagy bárkit - ez egyszerűen arról szól, hogy a Kukutyin Bété ad nekünk egy csomó pénzt, és mi cserébe kimondjuk a nevét egy olyan pillanatban, amikor valószínűleg mindenki odafigyel.  Mert az időjárásjelentésre mindenki odafigyel.

Mármint odafigyelt, múlt időben, ugyanis ma már bármelyik vacak telefonnal bármelyik pillanatban meg lehet nézni három hétre előre a Yahoo Weathert.  Na és, azt hiszik, érdekel ez valakit?  Lószart!  Ugyanúgy kifizeti a hirdető, mert neki az ügyfelek megmaradt 25 százaléka is bőven elég, arra is megéri nekik horror pénzt költeni. Ugye tudja, hogy miért?  Hogy honnan jön ez majd vissza neki?...  Na?... Ha gondolja,  nyugodtan telefonáljon be és mondja el nekünk a megfejtést!  Ez régen amúgy emeltdíjas hívás volt, mostanában már csak a mobiltársaság pattint vissza belőle egy kicsit, de ez mindegy is.  A lényeg, hogy valakinek dolgoznia kell, mert a reklám önmagában csak pénztologatás ide-oda, ebbe a nagy fazékba befelé csak egy helyről megy a pénz! Bizony-bizony...

Ne tessenek ilyen morcosan nézni, nem én csinálom!  Nem én finanszíroztam sok tízezer olyan kutatást meg hatástanulmányt, amiből a mai okostojások pontosan tudják, milyen zenét kell játszani a station voice meg a hirdetés mögött, melyik hangszer melyik fekvésben, milyen harmóniamenetekkel éri el a legjobb, leginkább lelkesítő hatást, és hogyan kell hozzá beállítani az equalizert, hogy az átlagban mért hangerő változatlan legyen, de a beszédhang úgy csússzon be a tudatküszöb alá, mint a forró konyhakés a vajas piskótába...  Nem, én ilyen manipulatív emberkísérletekre biztosan nem adnék egy garast se, viszont tippeljen, kik azok a gyanútlan, jámbor teremtések, akik ezt is összeadták a szegény, nyomorgó reklámtudománynak... Megvan?

Hát ilyen kutya egy világ ez, kedves hallgatóink!

Lassan be kell majd fejezzem ezt a kis monológot, hiszen önök nyilván nagyon várják már a Reggeli Agymenésben a felhőtlenül csevegő három embert, akik egyébként mindig úgy állnak össze, hogy két férfi + egy nő, mert az okosarcúak itt is kiszámolták, hogy ez fog a legjobban működni, senki nem tudja, hogy minek alapján.... Noshát, mindjárt ennek is eljön az ideje, amikor beérnek a stúdióba a kollégáim, de előbb vegyük át még egyszer a tanultakat!

Ha ön bármennyire is odafigyel, miközben szól a rádió, akkor az ön döntései idővel átalakulnak, mert olyan emberek által összeállított anyagot hallgat, akik évtizedek óta kizárólag erről tanulnak, hogy önre hogyan lehet hatást gyakorolni. Nem is érdekli őket más: azok ugyanis, akik a hirdetett termékeket gyártják, és akiknek ön teljesen szabad akaratból oda fogja adni a pénzét, annyi extra bevételre tesznek szert, amit jelenleg ön nem tud elképzelni. Ebből a profitból nem csak ők maguk élnek az ön színvonalát messze meghaladó módon, hanem még azok is, akik segítettek az üzeneteket célba juttatni. Tehát akik becsapják önt, és akik segítenek nekik, egyaránt abból a pénzből élnek majd, amit ön megkeresett.

Most úgy érzi, hogy ez a pénz stabilan ott van a zsebében, és nem tudjuk kivenni.

Szeretne fogadni?

Ha úgy gondolja, hogy márpedig nem tudjuk, akkor most arra szeretnénk kérni, hogy semmiképpen ne kapcsolja ki a rádiót! Hiszen csak egy rövid kitérő, és hamarosan - persze soha nem mondjuk meg, hány perc múlva - már érkezünk is a legújabb slágerekkel...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://colstok.blog.hu/api/trackback/id/tr412048317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása